Navigation Menu

[Gigs Underground] 30 April 2017

Gigs Underground 30 April 2017 kappasm

Yuhhuuuuu, hai semua! Assalamualaikum dan selamat sejahtera, harap korang semua sentiasa sihat bersemangat dan bertenaga sentiasa. Kali ni aku memang sangat busy sampai aku kejar masa nak type-kan untuk korang semua list gig yang aku dapat. Malam ni korang terus plan okay sebab memang banyak gig minggu ini serata Malaysia, utara selatan timur barat semua ada. Jangan rambang mata pulak, sebab gig minggu ni memang sangat menggugat jiwa. Yeah!

Sebelum tu, aku nak ingatkan bahawa gig untuk 29 April dah di-publish pun, so boleh survey gig 29 April di sini.

Okay semua, Bismillah.


Gigs Underground 30 April 2017 kappasm

WELCOME TO MY HOOD


Okay, first gig yang aku masukkan ke dalam list ni memang menggegarkan jari-jemari semasa aku menaip. Terus -terang pabila mata ini ternampak Restraint, dan Naratu terus rasa macam nak berhenti menaip, play lagu diorang dan ‘bersenam’ sorang-sorang. What a gig! Lihat sendiri lah band-band yang terlibat, confirm korang cancel dating dengan awek esok malam. Lets have a black party guys!
  • Venue: Perfect Square, TTDI, KL
  • Fees: RM20 (Pre-sale) / RM25 (Door)


Gigs Underground 30 April 2017 kappasm

IPOH MAYDAY VOL 2


Next! Gig yang kedua ini mudah untuk orang-orang Ipoh pergi. Gig ni bermula jam 3 petang dan dijangka tamat jam 11 malam. Sempat lagi korang nak jalan-jalan di Gerbang Malam, kemudian lepak di Padang Polo ( gelaran) atau bedal sup tulang di dataran. Gig ini menampilkan barisan kugiran, haha, band yang padu-padu. Bring extra cash sebab Expurgated punya EP available untuk korang dapatkan, yang mana di-release sehari sebelum, iaitu 29 April di Rumah Api. Jangan bagi alasan ada match bola, sebab korang akan menyesal kalau terlepas gig ini! Jom yeop!
  • Venue: Insider Satellite, Ipoh
  • Fees: RM10


Gigs Underground 30 April 2017 kappasm

PIRATES GIG 2017


Warnayang, On a Trip, Tyranny dan beberapa band lain ini tampil untuk menghangatkan jiwa dan malam Sabtu korang. Jangan tangguh-tangguh lagi, sebab bila korang nampak nama band-band yang terlibat, venue dia lagi, umphh! Lets Go!
  • Venue: Minut Init, Damansara
  • Fees: RM10


Gigs Underground 30 April 2017 kappasm

WAN PUNCH MAN


Hey guys! Kouji Abe and Silent Angel. Black Market lagi, mustahil korang takde rasa nak melompat dan mengerjakan crowd kat tempat popular bagi local scene ni, Rumah Api. Betul tak? Gig ini bermula 8 malam, seperti gig-gig lain jugak, kalau mula jam 8 malam jangan lupa Maghrib dulu bagi yang Muslim okay!
  • Venue: Rumah Api, Ampang
  • Fees: RM20


Gigs Underground 30 April 2017 kappasm

LOKALFELLAS


Yes! Pernah dengar lagu Manusia tak? Yes! Lux Spectra, Empty Page dan beberapa band lain yang mungkin sekarang sedang berlatih, atau rehearsal untuk gig Sabtu ini. Sebab nak hiburkan korang juga kan? Special nya gig ini, band Half Asleep akan launch new single diorang, so korang terlepas peluang ini okay.
  • Venue: ATAS by Bijan FX
  • Fees: RM 20 (Online) / RM25 (Door)


Gigs Underground 30 April 2017 kappasm

NEU BAZAAR VOL 2


Yeah guys, ada version of Acoustic kali ini, special untuk orang JB, yang mana korang akan dihiburkan oleh band Classmate, Faliant Ferdiant Trio dan guess who? Lisa Ali dan Sharan Zaki. Sumpah rugi tak pergi!
  • Venue: Neuhaus Cafe, BBU, JB
  • Fees: Tidak Dinyatakan



Gigs Underground 30 April 2017 kappasm

TO SHAPE LOVE IN MISERABLE POET HEART


Aku memang suka genre diorang ini, ada seakan ambience, space, but still menyengat dengan ketukan drum yang padu, musical talent diorang ni pada pendapat aku special lah. Jangan tunggu-tunggu lagi, jom!
  • Venue: The Rockin Jamz Hall, Masai, JB
  • Fees: RM20


Okay, aku sertakan sekali video-video untuk korang semua layan, mukaddimah la untuk gig nanti.



RESTRAINT




EXPURGATED




TYRANNY





SILENT ANGEL





LUX SPECTRA





CLASSMATE





PARIS IN THE MAKING



0 comments: