Navigation Menu

[Gigs Underground] 29 April 2017 (grunge, thrash metal, etc)

gigs underground 29 april 2017 grunge thrash metal hardcore kappasm

Ini kali lah, ada 3 gigs underground (plus 1 non-underground) untuk anda semua. Kali ini kesemua gigs akan live pada tarikh 29 April tahun gajah. Nak pergi mana satu? Boleh scroll ke bawah. Mana yang malas nak scroll, click the gigs' name to jump on the details immediately.

Gigs



        grunge fest 2 underground gigs 29 april 2017 kappasm

Grunge Fest 2 

Setelah Grunge Maniac di Wavelength Studio pada 22 April yang lepas, band-band Grunge Malaysia ini meneruskan tour gig mereka ke utara tanah air, Pulau Pinang.

Haaa, ni nak habaq mai, gig kali ini menampilkan band-band yang bisa membuatkan anda berpeluh melompat kegirangan bersama persembahan mereka. 

Dead Mushroom, dengan vokalis yang mempunyai suara ala-ala Eddie Vedder pun ada kali ini, bersama band-band lokal lain seperti Anavrin, Flossy, Brokentapes Incident dan banyak lagi. So, jangan lepaskan peluang korang untuk dive daripada atas stage Sabtu ni!


  • Venue: Sound Maker Studio, Penang. 
  • Fees: RM20.00  


Jangan lupa bawa duit lebih guys, sebab korang boleh dapatkan Dead Mushroom EP “SUPEROCK” kat sini, dan pastinya merchandise dan t-shirt band-band yang ada.


Expurgated CD EP Released Party underground gigs 29 april 2017 kappasm

Expurgated CD EP Released Party 

So guys, this kind of party bukanlah parti yang korang bayangkan ada kek, permainan truth or dare atau apa pun yang terlintas dalam kepala korang. But, Expurgated CD EP Released Party adalah gig band Expurgated bersama beberapa band jemputan yang akan turut menenggelamkan korang dalam muzik keras mereka.

Kalau korang tak percaya, boleh datang, dan tengok sendiri dengan mata kepala korang. Band-band dari pelbagai tempat seperti Krusty, Damaged, Noseblunt dan lain-lain ini membawa genre power violent, grindcore dan hardcore. Baca genre sahaja dah boleh buat korang bayangkan macam mana suasana gig ni. JOM! 


  • Venue: Rumah Api, Ampang 
  • Fees: RM15.00


        hammer outrash underground gigs 29 april 2017 kappasm

Hammer Outrash 

Wahai peminat muzik ber-genre thrash metal, mari lah ke mari!

Korang boleh berkumpul dan ber-headbanging beramai-ramai bersama band-band yang kita tahu memang gempak giler, 29 April ini dari pukul 2 petang sampai korang rasa tengkuk dan badan korang larat.

Dinasihatkan jangan bawak awek kalau korang senang koyak. Ini bukan konsert muzik balada okay.  

  • Venue: Playspace, Damansara 
  • Fees: RM40 

(NON-GIG) 

        ip jazz festival 29 april 2017 kappasm

IP Jazz Festival


Bossa, Samba, Soul, Latin?  Korang minat jazz?

Musical taste korang agak berbeza kalau korang peminat jazz disebabkan chord progession genre ini agak complex dan ‘something’ sikit.

Sejujurnya aku cuma ‘masuk’ dengan slow jazz, contohnya Bossa. Kalau nak layan jazz pun aku dengar yang se-akan tetapi tidak, macam funk, atau tengok Allan Holdsworth lah sebab dia guitarist walaupun ilmu aku terlalu rendah untuk memahami scale apa dia main dengan guitar nya itu. Ha ha ha.

Mudahnya, layan band Hujan, dapat muzik ala-ala jazz rock.


  • Venue: Puteri Harbour, Nusajaya, JB. 
  • Fees: Free 

Macam sebelum ni, aku sertakan link untuk korang layan beberapa band yang akan main live depan mata korang 29 April ini. Check it out!


        Flossy

 


        Dead Mushroom





        BrokenTapes Incident





        Expurgated





        Krusty





        Morggorm





        Exothermix





        Anavrin





        Evelyn Feroza





        New Village Music Lab



0 comments: