Navigation Menu

[Gigs] Underground 22 April (grunge, metal, etc)

underground gigs 22 april grunge metal

Assalamu'alaikum dan salam sejahtera kepada anda semua. 

Permulaan yang skema, ha ha ha. Sorry sebab baru sahaja dapat maklumat hari ini, untuk korang yang rasa stress, depressed, nak nanges, bosan, blur dan nak isi masa lapang or weekend korang dengan aktiviti sihat dan berfaedah. Aku dah struggle mencari beberapa gig untuk korang layan dan akan aku sertakan sekali beberapa klip video, macam biasa pinjam video orang lah daripada Youtube, untuk korang rasa aura dan feel of the gig and music. Blast off, its party time!


        grunge maniac underground gig 22 april

Grunge Maniac

Boleh dikatakan tahun 2017 ini menyaksikan band-band Grunge seakan tampak bangkit dengan lebih aktif, ganas dan proaktif. Boleh dikatakan Grunge Revival lah, seakan Folk Revival zaman Bob Dylan dulu, tapi ini Grunge and it is underground. Pure, energetic and BOOOOMBASTIC! Rindu lagu-lagu fenomena Kurt Cobain, Nirvana dimainkan dan memecahkan gegendang telinga korang? Lets come and blast off the weekend night!


  • Venue: Wavelength Studio, Jalan Reko, Kajang
  • Fees: RM18.00 


Berpatutan sangat lah dan harga mampu milik. Korang boleh layan muzik padu daripada band-band yang memang umphh seperti Racy, Anarkian, Anavrin, band yang sedang naik dengan lajunya, dan band lagenda yang digelar (ada yang gelarkan) Pearl Jam Malaysia, Dead Mushroom yang popular dengan lagu Read My Mind! Agak-agak korang lagu Aneurysm dan School, Nirvana ada dimainkan tak nanti? Kena la pergi sendiri.


       rattlehead megadeth underground gig 22 april

Rattlehead Megadeth

Gig anjuran Music Mania ni diadakan di Garage Studio, Taman Melawati (atas Public Bank Melawati). Menariknya gig ini, setiap band memainkan lagu-lagu terhangat Megadeth, one of big four in thrash metal, sebagai persediaan dan warm up. Sebab apa?

Megadeth live in Malaysia 4hb May 2017! So, korang boleh layan dan bersama-sama mengegarkan bumbung Public Bank itu ok? Jangan kasi runtuh pulak.


  • Venue: Garage Studio, Taman Melawati
  • Fees: RM 17.00


Demi mengisi otak dengan lagu-lagu hasil Dave Mustaine dan my idol, Marty Friedman. Wohaaaa!


        rock and noise underground gig 22 april

Rock and Noise Vol.3 

Genre is just a term, let's play music.

Rock & Noise ialah siri gig anjuran LANDASAN, dah masuk siri ketiga, kali ni diadakan di Penvia Studio, PJ. Siri Rock & Noise diwujudkan dengan tujuan nak mengetengahkan band-band baru dan separa baru daripada pelbagai genre. 5 band yang featured kali ni:
  • Duri - psychedelic progressive
  • Spacehawk - alternative
  • Governor - hard rock
  • Tinklemaybox - grunge
  • Glistening Redchair - alternative hard rock

Buat masa ini, siri Rock & Noise anjuran LANDASAN diadakan serata Klang Valley (bertukar-tukar venue) untuk sambil-sambil promote kepada crowd tentang kewujudan venue-venue di sekitar KL, sambil-sambil nak tarik crowd lain-lain/raise awareness tentang LANDASAN. Ya, ada 4 perkataan sambil dalam satu ayat. 


  • Venue: Penvia Studio, Petaling Jaya
  • Fees: RM12.00 (Pre) & RM15.00 (Door)


Boleh lawat fanpage LANDASAN di facebook.com/landasan.co dan di Instagram: @landasan.co untuk updates seterusnya!


record store day underground gig 22 april

**Record Store Day


  • Venue: Embrace Hall, 14-02, Jalan Sri Perkasa 2/22, Taman Tampoi Utama, Johor Bahru, Johor
  • Fees: Free


Dinasihatkan bawa duit lebih untuk support local scene kita!


that time of the month underground gig 22 april

**That Time of the Month (Bukan nama sebenar)


  • Venue: Ampang Point
  • Fees: RM10.00


        metal x hardcore underground gig 22 april

**Metal X Hardcore


  • Venue: Aman Studio, Meru, Ipoh.
  • Fees: RM10.00



**Disclaimer: Harap maaf kerana aku kurang maklumat tentang gig-gig tersebut. Tapi korang boleh lah bukak Youtube, ambil lima atau enam band yang ada dalam list, search and layan lagu diorang, okay?

Setakat ini secara tuntas, konklusi nya bagi peminat muzik khususnya beraliran bawah tanah, korang masih boleh menikmati muzik-muzik fresh yang berkualiti dan mengegarkan saluran darah dan jantung korang. Blog ini akan sentiasa cuba untuk membantu korang mencari gig-gig terkini dalam masa terdekat, kami akan update mengikut tarikh yang sama bagi memudahkan korang set masa dan bebas menceburkan diri ke dalam arena mosh pit atau bersandar pada dinding ala-ala otai.

ROCK ON!!!



        ANAVRIN




        KREACION




        Rock & Noise by LANDASAN


0 comments: